Katecheza 17 (zoom 24.06.2020)

Temat: Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wąwolnicy.


Katecheza 16 (zoom 10.06.2020)

Temat: Rok liturgiczny.


Katecheza 15 (zoom 3.06.2020)

Temat: Duch Święty duszą Kościoła.


Katecheza 14 (zoom 27.05.2020)

Temat: Zesłanie Ducha Świętego.

Duch Święty ze smutnych i bojących się uczniów uczynił odważnych i radosnych Apostołów.


Katecheza 13

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Odmów modlitwę do Matki Bożej: Pod Twoją obronę…

Zapisz temat katechezy: Błogosławieni z naszej ziemi. Podkreśl temat.

Obejrzyj filmik o życiu bł. Karoliny.

Zaśpiewaj piosenkę o bł. Karolinie:

Narysuj w zeszycie portret bł. Karoliny Kózkówny.

Pomódl się: Błogosławiona Karolino, módl się za nami.


Katecheza 12 (zoom 20.05.2020)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Przyjaźń z Chrystusem prowadzi nas do coraz większego zaangażowania w życie parafii. Na dzisiejszej katechezie poznamy różne grupy kościelne, które mogą nam pomóc w rozwijaniu przyjaźni z Chrystusem. Prośmy Boga, aby dodawał nam odwagi do stawania się małymi apostołami w naszej parafii. Odmówmy modlitwę: Wierzę w Boga.

W zeszycie zapisz temat katechezy:  Nasze apostołowanie. Podkreśl temat.

W drużynie piłkarskiej każda osoba jest ważna, bo tylko współpracując ze sobą, można wygrać. Chociaż zawodnicy mają różne zadania (napastnik, obrońca, bramkarz), to wszyscy oni mają ten sam cel – wygrać. A wygrać mogą tylko razem. Podobnie jest w Kościele. Ważna jest każda grupa, chociaż skupia ona inne osoby i ma inne zadania do wypełnienia.

Posłuchaj piosenki:

Podpisz obrazki nazwami grup religijnych na s. 131:

Róża różańcowa – osoby, które codziennie modlą się modlitwą różańcową.

Schola – grupa, która ubogaca liturgię swoim śpiewem oraz grą na różnych instrumentach.

Koło misyjne – grupa, która poprzez swoją modlitwę, dobre uczynki, wyrzeczenia, drobne ofiary materialne pomaga misjonarzom.

Ministranci – chłopcy, którzy służą przy ołtarzu podczas Mszy Świętej oraz innych nabożeństw.

Udział w grupach religijnych umacnia i rozwija naszą wiarę. W tych grupach czytamy i rozważamy Pismo Święte, wspólnie modlimy się, rozmawiamy na temat naszej wiary i rodzących się pytań i wątpliwości, wspólnie uczymy się robić coś dobrego dla innych.

Uzupełnij zdanie w katechizmie na s. 131.

Praca w grupach religijnych (ożywia) i (umacnia) moją wiarę.

Podpowiedź do zadania na s. 132: W naszej parafii działa Towarzystwo Przyjaciół Seminarium – grupa, która modli się o powołania, a także za kapłanów i kleryków. Młodzież ma możliwość działać w KSM, czyli w Katolickim Stowarzyszeniu Młodzieży. Chłopcy angażują się także w LSO, czyli są ministrantami lub lektorami.

Zanotuj w zeszycie:
Udział w grupach religijnych umacnia i rozwija naszą wiarę.

Szczęść Boże!


Katecheza 11

Temat katechezy: Św. Jan Paweł II Wielki.

Obejrzyj filmik o życiu Świętego Papieża.

Dla chętnych, przypomnij sobie film z serii Aureola o św. Janie Pawle II

Zanotuj w zeszycie: 18 maja 2020 roku przypada 100 rocznica urodzin Świętego Jana Pawła II – Papieża Rodziny.


Katecheza 10 (zoom 13.05.2020)

Chrystus zmartwychwstał, Alleluja! Prawdziwie zmartwychwstał, Alleluja!

Modlitwa: W intencji papieża Franciszka odmów: Pod Twoją obronę…

W zeszycie zapisz temat katechezy:  Papież kieruje Kościołem na ziemi. Podkreśl temat.

Posłuchaj fragmentu Ewangelii: Mt 16,13-20

Kim jest papież?

Jest następcą św. Piotra Apostoła. Zajmuje pierwsze miejsce wśród wszystkich biskupów i wraz z nimi kieruje Kościołem na ziemi. Jako Zastępca Chrystusa jest  najwyższym kapłanem i nauczycielem Kościoła.

Jakie ma zadania?

Papież ma najwyższą władzę duszpasterską, najwyższy autorytet w sprawach dyscypliny i nauczania wiary. Jest gwarantem jedności Kościoła. Czuwa nad bezbłędnym przekazem wiary.

Ćwiczenie w katechizmie: Napisz, czym zajmuje się papież.
(Pielgrzymuje do różnych krajów, aby spotkać się z chrześcijanami, czuwa nad bezbłędnym przekazem wiary, kieruje Kościołem na ziemi, ogłasza świętych, pisze dokumenty, np. encykliki, udziela sakramentów itd.)

Zanotuj w zeszycie:
Papież kieruje Kościołem na ziemi. Uczy nas wiary, dlatego powinniśmy z uwagą go słuchać.

Jak ma na imię obecny papież? (Franciszek)

Wyrazem miłości oraz szacunku dla papieża będzie nasza modlitwa w jego intencji: o zdrowie, potrzebne łaski oraz we wszystkich intencjach, o które nas często prosi. Zdrowaś Maryjo…

Jeśli chcesz dowiedzieć się kilku ciekawostek, obejrzyj poniższy filmik.

Szczęść Boże!


Katecheza 9

Chrystus zmartwychwstał, Alleluja! Prawdziwie zmartwychwstał, Alleluja!

Odmów modlitwę: Pod Twoją obronę…

W zeszycie zapisz temat katechezy:  Moje spotkanie z Jezusem. Podkreśl temat.

Gdzie czeka na Ciebie Jezus? 

Otwórz katechizm na stronie 128. Podpisz zdjęcia, a dowiesz się, gdzie możemy spotkać się z Panem Jezusem.

podpowiedzi (adoracja, kościół, modlitwa, Eucharystia)

Naszym wspólnym Przyjacielem jest Pan Jezus. On pragnie, abyśmy się z Nim jak najczęściej spotykali. Wsłuchajmy się w Jego zaproszenie, które do nas kieruje: 

Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię(Mt 11, 28).

W życiu mamy wiele możliwości dawania świadectwa przyjaźni z Jezusem. 

Jak myślisz, w jakich sytuacjach możemy dawać świadectwo, że kochamy Pana Jezusa? Jak wówczas należy się zachować? 

Wykonaj ćwiczenie w katechizmie: Zamaluj serduszka z właściwymi zachowaniami podczas procesji.

Narysuj w zeszycie pod tematem swoje spotkanie z Panem Jezusem.

Wypowiedz modlitwę:
Dziękuję Ci, Panie Jezu, za to, że jesteś ze mną. Opiekuj się zawsze mną i moją rodziną. Amen.

Szczęść Boże!


Katecheza 8 (zoom 6.05.2020)

Chrystus zmartwychwstał, Alleluja! Prawdziwie zmartwychwstał, Alleluja!

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

W zeszycie zapisz temat katechezy: Jestem przyjacielem Jezusa. Podkreśl temat.

Posłuchaj opowiadania:

Odpowiedz na poniższe pytania:
(w razie trudności podpowiedź pod pytaniem)

  • Co zrobił Frank dla Teda?
    (Poszedł go odszukać pomimo zakazu)
  • Dlaczego Frank tak postąpił?
    (Bo był prawdziwym przyjacielem Teda, bo obiecał Tedowi i rodzicom, że będzie się o niego troszczył)
  • Na trzecie pytanie odpowiedzmy wspólnie.

Co to jest przyjaźń?

Przyjaźń to taka szczególna więź, która łączy cię z drugą osobą, którą jest przyjaciel. A przyjaciel to ktoś, kto okazuje Ci pozytywne uczucia i czujesz się w jego obecności bardzo dobrze. Ktoś komu można zaufać i kto zawsze jest gotowy, żeby ci pomóc.

Jezus jest naszym najlepszym Przyjacielem. On odszuka nas wszędzie: nawet tam, gdzie jest bardzo smutno i niebezpiecznie. Jezus z miłości do mnie umarł na krzyżu, poświęcił swoje życie, abym ja mógł żyć. Często obiecujemy coś Jezusowi, ale… czy dotrzymujemy słowa? Jezus jest moim i twoim Przyjacielem…

Jednak pojawia się pytanie: Czy my jesteśmy przyjaciółmi Jezusa? Czy rozmawiamy z Panem Jezusem na modlitwie i staramy się Go odwiedzać w kościele?

Aby się tego dowiedzieć, uzupełnij zadanie w katechizmie na s. 125.

O przyjaźń z Jezusem trzeba dbać jak o każdą przyjaźń w życiu. Ważne jest, aby z Nim rozmawiać (modlić się), odwiedzać Go (niedzielna Eucharystia), być do Niego podobnym (dzielić się z innymi, pomagać), a jeśli będzie trzeba, stanąć w Jego obronie.

Wykonaj zadanie domowe, na s. 126.

W zeszycie pod tematem zapisz notatkę:
Jestem przyjacielem Jezusa, gdy każdego dnia z Nim rozmawiam, w każdą niedzielę spotykam się z Nim na Eucharystii i staram się Go naśladować będąc dobrym dla innych i pomagając.

Modlitwą na koniec piosenka:

Szczęść Boże!


 

Katecheza 7

Chrystus zmartwychwstał, Alleluja! Prawdziwie zmartwychwstał, Alleluja!

Modlitwa: Ojcze nasz…

W zeszycie zapisz temat katechezy: Jezus opiekuje się nami. Podkreśl temat.

Posłuchaj pewnej historii:

Pytanie: Dlaczego dzieciom udało się tak szybko ułożyć puzzle? 

(Bo skupiły całą swoją uwagę na ułożeniu obrazka człowieka)

Pytanie: Czego możemy nauczyć się z tego opowiadania?

(Gdy układa się człowieka, świat układa się sam)

Bóg Ojciec tak bardzo umiłował świat, że dał swojego Syna, aby każdy, kto wierzy w Jezusa, mógł do Niego wrócić. Człowiek, aby być szczęśliwym, potrzebuje pomocy Boga. Dlatego Jezus, aby odkupić świat, stał się człowiekiem. W ciągu swojego życia „skupiał swoją uwagę” na konkretnych ludziach, których spotykał. Nigdy nie przechodził obojętnie wobec cierpienia człowieka, pomagał każdemu i przez to „zmienił świat”. Jego miłość dała ludziom upragnione zbawienie.

Zrób teraz zadanie z podręcznika ze strony 122, to jest katecheza nr 41 i zobacz, czego dokonał Jezus przy spotkaniu z innymi ludźmi.

Należy podpisać co przedstawiają obrazki i przykleić naklejkę, która ukazuje, w jaki sposób Jezus zatroszczył się o człowieka i mu pomógł, gdy ten znajdował się w konkretnej potrzebie.

Mała podpowiedź poniżej: Podpisz obrazki (i wklej właściwą naklejkę)

Wskrzeszenie córki Jaira (ręka)
Jezus podnosi dziewczynkę za rękę
Niewidomy Bartymeusz (ucho)
Jezus usłyszał jego wołanie
Cudowny połów (serce)
Jezus troszczy się o Apostołów
Jezus naucza (usta)
Jezus głosi Dobrą Nowinę
Wskrzeszenie młodzieńca z Nain
(oczy) Jezus dostrzega zmarłego
Jezus Dobry Pasterz (nogi)
Jezus idzie na poszukiwanie owieczki

Bez problemu wykonasz też zadanie ze strony 123.

Podpowiedź:
(córka Jaira; Jestem Dobrym Pasterzem; Bartymeusz był niewidomy)

Posłuchaj lub zaśpiewaj piosenkę:

Jezus z miłości do człowieka przyszedł na świat i pragnie, aby każdy człowiek był szczęśliwy. Wie, że człowiek sam sobie nie może pomóc, dlatego opiekuje się nim. Kiedy chodził po ziemi, czynił cuda: uzdrawiał, przebaczał grzechy, przywracał życie umarłym.

W zeszycie pod tematem narysuj Pana Jezusa z owieczką na ramionach (możesz posłużyć się obrazkiem z s. 122). On jest Dobrym Pasterzem i opiekuje się nami.

Zadanie domowe: Powiedz Panu Jezusowi, a później swoim rodzicom, że ich kochasz. W ich intencji odmów modlitwę: Chwała Ojcu…

Szczęść Boże!


 

Katecheza 6 (zoom 29.04.2020)

– Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!
– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!

Miłość do innych ludzi okazujemy, dzieląc się z nimi różnymi rzeczami. Nie zawsze muszą to być rzeczy materialne, np. zabawki, książki, słodycze. Może to być również czas, który poświęcimy, aby pomóc bliźniemu. Prośmy Pana Boga, żeby nauczył nas dzielić się z innymi. Zaśpiewajmy: Dzielmy się wiarą jak chlebem

W zeszycie zapisz temat katechezy: Umiemy dzielić się z innymi. Podkreśl temat. Posłuchaj pewnej historii:

Bóg, dając nam życie, obdarował nas wieloma łaskami: dał nam serce, oczy, uszy, ciało, duszę… Dał nam rozum, abyśmy umieli dobrze korzystać z otrzymanych darów. Dostrzeganie potrzeb innych jest bardzo ważne. Ale nie wystarczy tylko widzieć, że ktoś potrzebuje naszej pomocy. Trzeba jeszcze zdobyć się na odwagę i pomóc tym, którzy tej pomocy potrzebują. Dorośli z pewnością mogą uczynić o wiele więcej, bo mogą decydować o wielu rzeczach, o których dzieci jeszcze nie decydują (ustanawianie przepisów, praw), mogą dać komuś pieniądze, kupić potrzebne rzeczy (jedzenie, ubranie, leki), bo zarabiają, a dzieci jeszcze nie pracują.
Ale także dzieci, chociaż są jeszcze małe, mogą troszczyć się o swoje serca, aby nigdy nie przechodzić obok drugiej osoby obojętnie. Jeśli potrzeby drugiej osoby dotykają mojego serca, to znaczy, że jestem podobny do Jezusa, który miał serce miłosierne, który wzruszał się, widząc biedę człowieka. Jeśli czyjeś serce jest wrażliwe na potrzeby innych i chce im pomagać z wielką ochotą, to o takiej osobie mówimy, że jest wielkoduszna.

Miłość jest bardzo konkretna. Wyraża się w konkretnych uczynkach, które nazywamy uczynkami miłosierdzia względem ciała.

Ćwiczenie w podręczniku: Wklej w serce obrazki przedstawiające uczynki miłosierdzia względem ciała.

Zaśpiewaj piosenkę (słowa w katechizmie na s. 113):

W katechizmie na stronie 115 ktoś zaczął pisać uczynki miłosierdzia względem ciała, ale nie dokończył. Zrób to ty. Posłuchaj wyjaśnienia:

W zeszycie pod tematem napisz jako notatkę:

Uczynki Miłosierdzia względem ciała.

  1. Głodnych nakarmić
  2. Spragnionych napoić
  3. Nagich przyodziać
  4. Podróżnych w dom przyjąć
  5. Więźniów pocieszać
  6. Chorych nawiedzać
  7. Umarłych pogrzebać

Zadanie domowe: Naucz się na pamięć! uczynków miłosierdzia względem ciała

Nie zapomnij pomodlić się wieczorem, prosząc Pana Boga o umiejętność bycia miłosiernym wobec bliźnich.

Szczęść Boże!


 

Katecheza 5

Na poprzedniej katechezie nauczyliśmy się chrześcijańskiego pozdrowienia w czasie wielkanocnym. Nim się dziś przywitajmy:
– Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!
– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!

Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o sakramentach, które budują wspólnotę. Są to: kapłaństwo oraz małżeństwo. Pomódlmy się o potrzebne łaski dla księży, których znamy, oraz dla wszystkich, którzy przyjęli sakrament małżeństwa: za naszych rodziców, dziadków…

Prośmy Pana Boga słowami piosenki: Bo jak śmierć potężna jest miłość.

W zeszycie zapisz temat katechezy: Sakramenty w służbie komunii. Podkreśl temat.

Otwórz katechizm na stronie 108. Przyglądnij się zdjęciom. Co możesz powiedzieć o tym, co widzisz? Przeczytaj słowa z Katechizmu Kościoła Katolickiego, które są umieszczone na dole strony.

Przejdź na stronę 109. Z umieszczonych na rysunkach sylab ułóż nazwy sakramentów (sakrament święceń, małżeństwo). Wpisz je pod odpowiednim zdjęciem na poprzedniej stronie. Obrączki, jak wiesz, noszą małżonkowie, a stułę nosi kapłan. Pokoloruj je na złoty kolor. Krzyżyki na stule mogą być czerwone, albo białe.

Posłuchaj, co to jest małżeństwo:

małżeństwo

Ćwiczenie w podręczniku, s. 109:
Wpisz w puste miejsca słowa przysięgi małżeńskiej (miłość, wierność, uczciwość).

Podsumowanie: Sakrament małżeństwa umacnia młodych ludzi do przezwyciężania wielu trudności w codziennym życiu. Aby w rodzinie panowała miłość i harmonia, każdy powinien wypełniać swoje obowiązki. Rodzice dbają o dzieci i ich wychowanie, a dzieci powinny szanować rodziców i być im posłuszne. Małżeństwo, stając się rodziną, tworzy Kościół domowy, który ma przyczyniać się do budowania wspólnoty Kościoła.

Posłuchaj, co to jest kapłaństwo:

 

sakrament święceń

Podsumowanie: Kapłaństwo daje udział w potrójnej funkcji Chrystusa: kapłańskiej, prorockiej i królewskiej. Wypełnianie tych funkcji polega na głoszeniu Ewangelii, sprawowaniu Eucharystii i innych sakramentów oraz kierowaniu wspólnotą Ludu Bożego.

Na stronie 110 napisz, jakie zadania wykonują kapłani
(np. sprawują Eucharystię, spowiadają, udzielają chrztu, błogosławią związki małżeńskie, głoszą kazania, katechizują).

W zeszycie pod tematem narysuj państwo młodych zawierających sakrament małżeństwa (możesz posłużyć się rysunkiem ze strony 109).

Praca domowa na s. 110: (mam nadzieję, że bardzo łatwa)

Wyrazem wdzięczności i szacunku dla kapłanów, szczególnie tych pracujących w twojej parafii, będzie twoja modlitwa w ich intencji: o zdrowie i potrzebne łaski.

Szczęść Boże!


 

Katecheza 4

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Jako modlitwę zaśpiewaj piosenkę: Bóg nie umarł.

W zeszycie zapisz temat katechezy: Zwycięstwo Chrystusa darem dla człowieka. Podkreśl temat.

Otwórz katechizm na stronie 89. Przyglądnij się obrazkowi. Co możesz powiedzieć o tym, co widzisz? Przeczytaj słowa, które Pan Jezus powiedział o sobie.

Obejrzyj film o zmartwychwstaniu Pana Jezusa.

Na poprzedniej katechezie nauczyliśmy się chrześcijańskiego pozdrowienia w czasie wielkanocnym:
– Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!
– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!

Zapisz te słowa w zeszycie pod tematem, może być na kolorowo. A następnie uzupełnij w katechizmie na stronie 90 brakującą odpowiedź. Kolejnym krokiem jest rozwiązanie krzyżówki. Spróbuj samodzielnie. Gdyby ci się nie udało, poniżej masz odpowiedzi.

  1. JUDASZ
  2. BÓG
  3. EUCHARYSTII
  4. ZMARTWYCHWSTAŁ
  5. PIŁAT
  6. REZUREKCJA
  7. WERONIKA
  8. WIELKI
  9. OLEJEM

Na stronie 91 jest narysowany Paschał. Ale brakuje niektórych elementów. Przyglądnij się obrazkowi tutaj i dorysuj w katechizmie brakujące elementy.

Na stronie 103 pokoloruj obrazek według legendy i odczytaj napis, który powstanie.

Szczęść Boże!


 

Katecheza 3

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Odmów modlitwę: Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste, zmiłuj się nad
nami.

W zeszycie zapisz temat katechezy: Przeżywamy Wielki Tydzień.
Podkreśl temat.

Na dzisiejszej katechezie poznasz bliżej wydarzenia Wielkiego Tygodnia. Otwórz katechizm na stronie 160.

Obejrzyj z uwagą odcinek „Ziarna”.

Następnie sprawdź swoją wiedzę przez grę edukacyjną: TUTAJ

W katechizmie na stronie 160 wklej w odpowiednie miejsca w tabelce wydarzenia z życia Jezusa i dopasuj do nich wydarzenia liturgiczne, które przeżywamy w kościele.

Sprawdź poprawność wykonanego zadania tutaj

W ćwiczeniu na stronie 161 wklej naklejki z Dodatku, przedstawiające różne tradycje wielkanocne.

Wydarzenia liturgiczne oraz tradycje, które przeżywamy w Wielkim Tygodniu, pomagają nam coraz głębiej rozumieć sens świąt Zmartwychwstania Pańskiego, a także przeżywać w sposób bardziej świadomy to, w czym uczestniczymy każdego roku.

Postaraj się w okresie Świąt Wielkanocnych pozdrawiać swoich bliskich
słowami: – Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!
– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!

W zeszycie pod tematem narysuj jedną wybraną tradycję wielkanocną. Zdjęcie obrazka przyślij na mój adres e-mail: bodziomaster@gmail.com. Otrzymasz ocenę.

Szczęść Boże!


 

Katecheza 2

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Mam nadzieję, że nie zapomniałeś/aś o porannej modlitwie.
Jeśli zapomniałeś, to nadrób to czym prędzej. Odmów modlitwę, której nas
nauczył Pan Jezus, czyli Ojcze nasz.

Mam nadzieję, że uczestniczyłeś w Rekolekcjach z Narnii przez trzy ostatnie dni. Jeśli nie, to poprzednio (poniżej) podałem link do strony, gdzie znajdziesz wszystkie pięć odcinków rekolekcji. Zapraszam.

W zeszycie zapisz temat katechezy: Rekolekcje wielkopostne. Podkreśl temat.

Rekolekcje mogą być w Adwencie i mogą być w Wielkim Poście. Rekolekcje adwentowe są przygotowaniem do świąt Bożego Narodzenia, a rekolekcje wielkopostne przygotowują nas do świąt Wielkanocnych. Są ludzie, którzy, oprócz rekolekcji parafialnych, biorą udział także w innych rekolekcjach, np. w czasie wakacji lub ferii, albo tak, jak kandydaci do sakramentu bierzmowania biorą udział w rekolekcjach wyjazdowych, czyli w takim specjalnym Domu Rekolekcyjnym. Bierzemy udział w rekolekcjach, żeby posłuchać tego, co Bóg chce nam powiedzieć. To czas zatrzymania się i wsłuchania w Słowo Boże, kierowane do nas przez Księdza Rekolekcjonistę. To czas modlitwy i robienia dobrych postanowień.

Napisz w zeszycie jako notatkę pod tematem jedno zdanie:
Rekolekcje to są takie lekcje, na których człowiek duży i mały ma stać się lepszy.

Nie zapomnij pomodlić się wieczorem, prosząc Pana Jezusa, by
pomógł ci każdego dnia stawać się coraz lepszym, czyli coraz bardziej świętym.

Szczęść Boże!


 

Szczęść Boże! Gorąco polecam Rekolekcje z Narnii dla dzieci!
Kliknij w obrazek, żeby obejrzeć pierwszy odcinek
(będzie ich w sumie 5 – na stronie https://synaj.tv/video/)


 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Mam nadzieję, że nie zapomniałeś/aś o porannej modlitwie. Jeśli zapomniałeś, to nadrób to czym prędzej. Odmów modlitwę Ojcze nasz.

W zeszycie zapisz temat katechezy: Bóg uzdrawia w sakramentach. Podkreśl temat.

Na dzisiejszej katechezie poznamy bliżej dwa sakramenty uzdrowienia. Wymień 7 sakramentów. Jak myślisz, w których sakramentach Bóg nas uzdrawia? Odpowiedź jest w katechizmie na stronie 105. Te sakramenty są przedstawione na obrazkach. Podpisz obrazki (pełną nazwą).

Otwórz katechizm na następnej stronie, czyli 106.  Przeczytaj pierwsze opowiadanie – o sakramencie pokuty i pojednania – i w brakujące miejsca spróbuj wpisać wyrazy z pierwszej ramki na stronie 107, tak żeby zdania miały sens. Przyznam, niełatwe zadanie.

Następnie sprawdź, czy wpisałeś poprawnie (grzechu; serca; konfesjonału; grzechy; kapłana; rozgrzeszenie; przewinienie; ołtarza; Boga; miłości; przebaczenia) Komu się udało, brawo.

Posłuchaj teraz czytanej historii o sakramencie namaszczenia chorych. Słuchając, wpisuj brakujące słowa w puste miejsca. To już łatwiejsze.

Potem sprawdź poprawność wykonanego zadania (chora; księdza; sakramentu; Panem; obrusem; krzyż; święcona; modlił; ręce; namaścił; dłoniach)

Bóg, widząc ludzką niemoc, daje nam lekarstwo, którym są sakramenty pokuty i pojednania oraz namaszczenia chorych. Kościół nazywa je sakramentami uzdrowienia.

W zeszycie pod tematem napisz notatkę:
W sakramencie pokuty i pojednania Bóg – Lekarz uzdrawia duszę człowieka z grzechów, natomiast w sakramencie namaszczenia chorych dodaje sił do przezwyciężania bólu i cierpienia.

Zadanie dodatkowe – dla chętnych!: Zadanie domowe na stronie 107.

Nie zapomnij pomodlić się wieczorem, dziękując Panu Bogu za dar życia i zdrowia.

Szczęść Boże!